Familyfoods villkor

by Familyfood | 2011-07-10 11:06

Välkommen till Familyfood

Familyfood vill att det ska vara så enkelt och smidigt för er därför är vi en prenumerationstjänst. Du kan välja att få leverans varje eller varannan vecka. Du förbinder dig inte till att prenumerera ett visst antal veckor och du kan när som helst göra ett uppehåll.

Du vet väl att du kan få en fruktpåse med din matkasse? Beställ Familyfoods populära fruktpåse med 3 kg ekologisk frukt. Under den svenska äppel- och päronsäsongen bjuder vi på lokalt odlad frukt men resten av året kommer du bara att hitta ekofrukt i Familyfoods fruktpåse. Fruktpåsen kostar 105 kr och kan bara beställas tillsammans med en matkasse. Om du är intresserad av att få med en fruktpåse med er familyfoodleverans så mejlar du oss bara.

Var med du också – anmäl dig idag![1]

Familyfoods villkor
När vi har fått din beställning skickar vi ett välkomstbrev till dig med ett medlemsnummer och startvecka för leveranserna. När du godkänner Familyfoods villkor intygar du att de uppgifter som du lämnat är korrekta. För att Familyfood ska godkänna dig som kund måste du vara folkbokförd i Sverige, myndig och inte ha betalningsanmärkning. Vi utför regelbundet kreditkontroller.

Familyfoods klassiska matkasse med fem middagar till fyra personer kostar 829 kr per leverans. Den matkassen kan du också få med tre middagar och då kostar den 639 kr.

Familyfoods stora matkasse med fem middagar till sex personer kostar 1129 kr.

Familyfoods barnkasse med fem middagar till fyra personer kostar 829 kr.

Den lilla matkassen med fyra middagar till två personer kostar 589.

Familyfood vegetariska matkasse kostar 599 kr och innehåller tre middagar till fyra personer.

Priserna är inklusive moms.

Vi fakturerar tjänsten månadsvis i förskott per e-post. Du får fakturan runt den 20:e varje månad och fakturan ska vara betald till Familyfoods bankgiro 232-7393 inom 10 dagar. Om du önskar en pappersfaktura meddelar du oss bara det genom att skriva ett mejl och då tillkommer en avgift på 20 kr. Vid betalning uppger du ditt medlemsnummer samt fakturanummer. Om fakturan inte är betald 5 dagar efter förfallodatum skickar vi ut en påminnelse och därefter tillkommer en förseningsavgift på 45 kr. Betala din faktura i tid för att undvika påminnelseavgift. Din prenumeration kan komma att pausas vid obetald faktura.

Om du vill göra ett uppehåll i din prenumeration meddelar du oss detta 10 dagar i förväg. Vi justerar fakturorna löpande. Vill du avsluta din prenumeration kommer du att få de leveranser som redan fakturerats och därefter är prenumerationen avslutad. Utebliven betalning gäller inte som uppsägning. Du kan också välja att betala din matkasse med kort. Då drar Familyfood kostnaden för matkassen automatiskt från ditt kort i samband med varje leverans, utan extra avgifter för dig. Vill du pausa eller avsluta din prenumeration meddelar du oss 10 dagar i förväg.

Du kan enkelt ändra din prenumeration till exempel göra uppehåll och adressförändringar genom vår hemsida. Du behöver inte komma ihåg lösenord utan kan enkelt göra dina ändringar i de förtryckta fälten.

Familyfood levererar matkassen med receptsamlingen till din dörr på söndagar eller måndagar. Här[2] kan du läsa vilken leveranstid som gäller på din ort. Om måndag är en röd dag levererar Familyfood matkassen nästpåföljande vardag. Vet du om att det är svårt att hitta till din adress, om du har portkod, andra särskilda önskemål om leveransen eller något annat som du tror kan vara bra för oss att känna till skriver du detta i meddelanderutan på beställningsformuläret. Du kan också välja att hämta din matkasse på vår packcentral i Gårdsby Tångshult för ett rabatterat pris med 100 kr per leverans. Familyfood gör ett uppehåll på sommaren och ett runt julen. Din prenumeration fortsätter automatiskt efter dessa uppehåll.

Leveransen sker i kyld transport med chaufför. Chauffören ringer på din dörr men väntar inte på svar utan ställer matkassen utanför din dörr. På receptsamlingen skriver chauffören vilket klockslag matkassen har levererats. Familyfood överlåter ansvaret för maten till dig efter leverans. Saknas något i matkassen eller om något blivit skadat ersätter vi dig med att reducera nästa månads faktura. Är matkassen försenad drar vi av 200 kr på din nästa faktura. Familyfood tar inget ansvar för matkassarna om någon stjäl dem eller om maten blir dålig eftersom den lämnats ute för länge.

Som medlem hos Familyfood kan du vara säker på att ditt namn och din adress inte säljs vidare till andra företag. Däremot lagrar och uppdaterar vi dina namn- och adressuppgifter hos oss för att underlätta servicen av ditt medlemskap och för att administrera beställningar och betalningar, samt för extra erbjudanden.

Om det sker några ändringar i villkoren kommer detta att meddelas i god tid på Familyfoods hemsida.

Endnotes:
  1. Var med du också – anmäl dig idag!: http://familyfood.se/din-prenumeration/jag-vill-prenumerera/
  2. Här: http://familyfood.se/om-oss/leveransmojligheter/

Source URL: http://familyfood.se/din-prenumeration/om-prenumeration/