Familyfoods villkor

by Familyfood | 2011-07-10 11:06

Familyfood vill att det ska vara så enkelt och smidigt och därför är vi en prenumerationstjänst, utan bindningstid. Du blir kund hos Familyfood när du registrerar dina uppgifter på familyfood.se. När du kryssar i rutan ”Jag vill bli kund hos Familyfood och accepterar villkoren” vid registrering av dina uppgifter förbinder du dig att följa dessa kundvillkor. När vi har fått din beställning skickar vi ett välkomstbrev till dig med ett medlemsnummer och startvecka för leveranserna. När du godkänner Familyfoods villkor intygar du att de uppgifter som du lämnat är korrekta. För att Familyfood ska godkänna dig som kund måste du vara folkbokförd i Sverige, myndig och inte ha betalningsanmärkning. Vi utför regelbundet kreditkontroller.

Familyfoods matkassar (råvaror, recept, och hemleverans)
Familyfoods klassiska matkasse – fem middagar till fyra personer för 839 kr per leverans
Familyfoods klassiska matkasse – tre middagar till fyra personer för 649 kr
Familyfoods stora matkasse – fem middagar till sex personer för 1139 kr
Familyfoods barnkasse – fem middagar till fyra personer för 839 kr
Familyfoods lilla matkasse – fyra middagar till två personer för 599 kr
Familyfoods vegetariska matkasse – fyra middagar till fyra personer för 739 kr
Familyfoods LCHF vardag – fyra middagar till fyra personer för 769 kr
Familyfoods LCHF vardag – fyra middagar till två personer för 599 kr
Kockens förberedda låda – fyra middagar till fyra personer för 959 kr
Kockens förberedda låda – fyra middagar till två personer för 699 kr
Priserna är inklusive moms.

Betalning
Vi fakturerar tjänsten månadsvis i förskott per e-post. Du får fakturan runt den 20:e varje månad och fakturan ska vara betald till Familyfoods bankgiro 232-7393 inom 10 dagar. Om du önskar en pappersfaktura meddelar du oss bara det genom att skriva ett mejl och då tillkommer en avgift på 20 kr. Vid betalning uppger du ditt medlemsnummer samt fakturanummer. Om fakturan inte är betald 5 dagar efter förfallodatum skickar vi ut en påminnelse och därefter tillkommer en förseningsavgift på 45 kr. Betala din faktura i tid för att undvika påminnelseavgift. Din prenumeration kan komma att pausas vid obetald faktura. Du kan också välja att betala din matkasse med kort. Då drar Familyfood kostnaden för matkassen automatiskt från ditt kort i samband med varje leverans, utan extra avgifter för dig.

Ändra, avboka eller avsluta leveranser
Om du vill göra ett uppehåll i din prenumeration meddelar du oss detta 10 dagar i förväg. Vi justerar fakturorna löpande. Vill du avsluta din prenumeration kommer du att få de leveranser som redan fakturerats och därefter är prenumerationen avslutad. Utebliven betalning gäller inte som uppsägning. Du kan enkelt ändra din prenumeration till exempel göra uppehåll och adressförändringar genom vår hemsida. Du behöver inte komma ihåg lösenord utan kan enkelt göra dina ändringar i de förtryckta fälten.

Leveransen
Familyfood levererar matkassen med receptsamlingen till din dörr på söndagar eller måndagar. Här kan du läsa vilken leveranstid som gäller på din ort. Om måndag är en röd dag levererar Familyfood matkassen nästpåföljande vardag. Vet du om att det är svårt att hitta till din adress, om du har portkod, andra särskilda önskemål om leveransen eller något annat som du tror kan vara bra för oss att känna till skriver du detta i meddelanderutan på beställningsformuläret. Du kan också välja att hämta din matkasse på vår packcentral i Gårdsby Tångshult för ett rabatterat pris med 100 kr per leverans. Familyfood gör ett uppehåll på sommaren och ett runt julen. Din prenumeration fortsätter automatiskt efter dessa uppehåll. Leveransen sker i kyld transport med chaufför. Chauffören ringer på din dörr men väntar inte på svar utan ställer matkassen utanför din dörr. Familyfood överlåter ansvaret för maten till dig efter leverans. Saknas något i matkassen eller om något blivit skadat ersätter vi dig med att reducera nästa månads faktura. Är matkassen försenad drar vi av 200 kr på din nästa faktura. Familyfood tar inget ansvar för matkassarna om någon stjäl dem eller om maten blir dålig eftersom den lämnats ute för länge.

Följ din matkasse under hela leveransen. Några dagar före din matkasseleverans kommer du att få ett sms som berättar att nu är din matkasse planerad. På själva leveransdagen får du ett nytt sms som berättar att din leverans är på väg och då kommer du också att kunna följa bilen i realtid. Du kommer alltså att se precis var bilen är och när den beräknas komma till ditt hus.

 

Vad skiljer Familyfood från andra matkassar?
Jo, Familyfood är en matkasse fylld med utvalda matvaror från lokala producenter som brinner för goda råvaror. Och packad i eget kyllager för att vägen till ditt matbord ska bli så kort och naturlig som möjligt. Helt enkelt en matkasse som bryr sig om din matstund! Värva gärna en kompis till Familyfood! Vi bjuder dig på en biobiljett, be bara kompisen att skriva ditt namn i meddelanderutan vid anmälan så skickar vi den.

Ångerrätt
Försäljning och leverans hemleverans av färdigpackade matkassar omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler).

Integritetspolicy
Personuppgiftsansvarig
Familyfood Optiman AB
Gårdsby Tångshult
355 92 Växjö
Org nr 556775-0863

Vilka personuppgifter samlar vi in och varifrån?
När du är i kontakt med oss vid köp, ifyllande av formulär eller besök på webbsidan samlar vi in personuppgifter om dig. De uppgifter vi samlar in är namn, adress, e-postadress och telefonnummer, köp- order- och användningshistorik samt information som du lämnar till vår kundtjänst. Detta för att uppfylla våra åtaganden gentemot dig och ge dig den högsta nivån av service som möjligt. Familyfood skyddar din integritet och arbetar med tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda alla data.

Därför behandlar vi dina personuppgifter
Syftet med behandlingen och registrering av dina uppgifter är för att förbereda, processera och slutföra din beställning, för att förbättra vår kundtjänst, i marknadsföringssyfte, för att kunna genomföra deltagande i tävlingar, för att utveckla och förbättra vår service och våra produkter och för att kunna följa lagar om t ex bokföring och skatt. Familyfood kommer inte att överföra eller sälja dina personuppgifter till någon tredje part för marknadsföring.

De som får del av personuppgifterna
Vi delar namn, adress och telefon till de logistikföretag vi har avtal med för att kunna leverera matkassen hem till dig. Data som överförs till en tredje part användas endast för att uppfylla Familyfoods åtaganden gentemot dig som kund.

Så länge sparas personuppgifterna
Vi sparar personuppgifterna, köp och orderhistorik så länge som det behövs för de ändamål de samlades in eller så länge som det krävs enligt lagar. Uppgifter för marknadsföring sparas till dess du begär att inte längre få del av informationen.

Dina rättigheter
Du kan när som helst skriva till Familyfood och återkalla ditt samtycke till att låta Familyfood använda dina uppgifter i marknadsföringssyfte. Om du vill ändra dina registrerade personuppgifter, få dem rättade eller raderade eller om du har några frågor om vilka personuppgifter vi har registrerat kontakta oss på info@familyfood.se.

Source URL: http://familyfood.se/din-prenumeration/om-prenumeration/